[30-06-2021] Branża e-commerce rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Przybywa firm, które prowadzą zdalną sprzedaż, a także chętnych do kupowania w e-sklepie. I Ty myślisz o tym, żeby rozpocząć działalność internetową? Przed Tobą jedno wyzwanie: znalezienie odpowiedniego magazynu dla e-commerce. Co wziąć pod uwagę podczas poszukiwania dogodnego miejsca? Dowiedz się więcej.
Dobry magazyn dla e-commerce: podstawa Twojego sukcesu biznesowego
To, czy Twój sklep internetowy odniesie sukces, zależy oczywiście od bardzo wielu czynników – m.in. od jakości towarów, cen czy tego, jak zadbasz o widoczność swojego e-biznesu w internecie. Jednak ogromną rolę odgrywa też kwestia sprawnej i bezpiecznej wysyłki towarów do klienta docelowego. Dziś, gdy sektor e-commerce jest doskonale rozwinięty, nie do przyjęcia są dostawy przeciągające się w czasie, nieestetyczne opakowania czy źle zabezpieczone produkty.
Dlatego, jeśli chcesz zbierać od klientów dobre opinie – które zaważą na rozwoju sklepu internetowego – zadbaj o:
- wysoką dostępność oferowanych produktów,
- ich sprawną wysyłkę do klienta docelowego – idealnie, gdyby następowała maksymalnie do 24 godzin od momentu złożenia zamówienia,
- dobre zabezpieczenie i estetyczne opakowanie – także z uwzględnieniem działań brandingowych, a więc np. umieszczeniem logotypu Twojego sklepu na opakowaniach.
To wszystko pomoże Ci zrobić dobre wrażenie, a w efekcie z czasem zaczniesz sprzedawać więcej.
Co ma do tego magazyn? Otóż nowoczesna powierzchnia magazynowa dla e-commerce to nie tylko miejsce do składowania towarów. W dobrych magazynach możesz liczyć na szereg dodatkowych usług – związanych właśnie z pakowaniem i wysyłką towarów. To rozwiązanie, dzięki któremu możesz realnie zoptymalizować proces przesyłania zakupionych produktów do klienta docelowego.
Dobry magazyn dla e-commerce, czyli jaki?
Zastanawiasz się, na co zwrócić uwagę, wybierając magazyn dla e-commerce? Oto kilka elementów, które mogą odegrać kluczową rolę dla satysfakcji Twojej i klienta końcowego.
Lokalizacja
Twój sklep internetowy zapewne będzie obsługiwał całą Polskę, a nawet klientów spoza niej. Żeby wysyłka towarów odbywała się szybko, warto zadbać, aby magazyn znalazł się blisko głównych węzłów komunikacyjnych – tak, aby zapewnić płynną komunikację z firmami kurierskimi, bez opóźnień. Świetną lokalizacją na magazyn centralny są np. okolice Łodzi – to miasto położone w środku Polski, co oznacza relatywnie szybką dostawę w każdym kierunku, czy to do Katowic, czy do Rzeszowa, czy do Szczecina.
Dostęp do usług dodatkowych
Czego przede wszystkim potrzebujesz jako właściciel e-commerce? Podstawa to tzw. konfekcjonowanie towarów, a więc ich kompletowanie i pakowanie do pudełka, a także adresowanie przed wysyłką do klienta. Optymalną formą obsługi jest co-packing. – Wbrew pozorom to nie to samo co konfekcjonowanie. To znacznie bardziej kompleksowa usługa, obejmująca m.in. otwarcie zbiorczych opakowań produktów, często też naklejenie etykiet z polskim opisem towarów czy dorzucenie do pudełka końcowego gratisów, rachunku i innych niezbędnych elementów – wyjaśnia ekspert z Cordis Logistic.
Korzystając z takiej dodatkowej usługi, masz pewność, że w centrum logistycznym towary zostaną przygotowane do ostatecznej wysyłki bez Twojego udziału, a proces odbędzie się szybko. W efekcie Twoi klienci otrzymają to, co zamówili w krótkim czasie, w estetycznym opakowaniu i bezpiecznie – a to wszystko bez Twojego bezpośredniego udziału.
Brak ograniczeń wymiarowych składowania
Handlujesz towarami o różnych wymiarach, które zajmują dużo miejsca? Upewnij się, że magazyn, który wybrałeś, przechowa go. Najlepiej wybrać centrum logistyczne, które nie stawia ograniczeń gabarytowych.
Elastyczność w obsłudze
Chodzi zarówno o elastyczne dopasowanie ilości przestrzeni przeznaczonej na produkty oferowane w Twoim sklepie, jak i np. dostęp do magazynu 24 godziny na dobę, czy możliwość dopasowania zakresu usług do tego, co jest realnie potrzebne Twojemu biznesowi.
Pamiętaj: zanim podejmiesz współpracę z konkretnym centrum logistycznym, dobrze jest się skontaktować i porozmawiać o warunkach. Doradca może Ci też podpowiedzieć, jakie rozwiązania mogą być potrzebne, aby obrót towarami odbywał się płynniej, wygodniej i optymalnie pod względem kosztów.
[ratings]